107 Hoover Criminals Gang

107 Hoover Criminals Gang (HCG)The 107 Hoover Criminals Gang (107HCG) also known as 107 Groove Gang and formerly known as 107 Hoover Crips Gang, are a long-standing African-American criminal street gang located on the West Side of South Central, Los Angeles, California. The 107 Hoover Criminals are an active sub-set of the larger Hoover Criminals Gang umbrella.

The 107 Hoover Criminals Gang originated in the 1970’s, around 107th Street and Hoover Street, between Vermont Ave and Figueroa Ave. They often refer to themselves as 107 Groove Gang, to pay homage to the original “Hoover Groovers.   However, the Hoover Groovers eventually turned Crips (Hoover Gang Crips), and later tuned Criminals (Hoover Criminals Gang).

 Allies & Rivals

The 107 Hoover Criminals Gang are allies of all Hoover Criminal Gangs, especially the 112 Hoover Criminals Gang. They are rivals of the Underground Crips and the Budlong Gangster Crips as well as the 104 Hustler Crips. Their main blood rival is the larger Denver Lane Bloods.

117 replies

  1. (No name) STFU U DONT KNOW THE STREETS AND WHY WE DO THIS U WERE NEVER RAISED IN THE STREETS SO U CANT EXPLAIN SHIT WE DO PLUS U NEVER SAY THAT TO A REAL G IN UR LIFE

    Like

    • HITTING LICKS GET U MONEY AND PROB GET ABOUT WHAT U GET EVERY 3 PAY CHECKS SO YEAH BITCH IM LIVING GOOD AND NOT IN JAIL CAUSE IK HOW NOT TO GET CAUGHT SO YEAH U DUMB BITCH I DO IT FOR THE MONEY 😄

      Like

      • OK goodbye netbanger of the day you really was bored today I’m quite sure everyone is shaking in their boots scared to go outside with all this netbanging going on

        Like

      • well i asked for a way to contact why cant u do that and see if im real and not just assume if im not joking? small thing im asking for

        Like

      • Just say your name bitch you the hardcore net banger you from MS13 what they call you Don’t get shy now what they call you since you banging MS13 so hard

        Like

      • tf does my name have to do with shit im going to ask the 3rd time Hmu with ur contact imformation dont change the subject again its showing how u dont want to link

        Like

  2. Gangs are fucking retarded and useless & if ur in one I feel sorry for you, your destiny will and with the prison sentence or death 👍🏽👌🏽

    Like

  3. 7up selo love grxxve xut xf portland xregxn ok nk ebk nkapp bashin all day a heart xf stxne keeps yxur selx strxnge blackass grxxve mxnsta

    Like

  4. Real talk is SxL wasn’t running shit!! We both put it down b4 we allowed the police to set up war between us in the late 80z. I’m 42 now I remember how that shit went. We both played puppet to the police, shit I recall we all was cool b4 it jumped off!! check your history rt homie. Both sides lost a lot of homiez for what! OYG lil scrap2 with the green eyez.. H59VERZ-H112verz

    Like

    • yeah homie you right. but when we get to the pen things change. we live a different life than what we would have lived on the street. we become sort of married with children in the pen, and Im just saying thats how it needs to be on the streets we need to quit hiding in the closet and be real about ourselves.

      join us and be free. be who the world already knows that you are. quit hiding from yo self my nigga.

      we more than just homies we lovers and friends.

      thats why we keep going back to the pen to find that good sex homeboy. you know what I’m talking about. the kind that no bitch could ever give us.

      join us my nigga we free. we aint shame no more. and we on a mission. and oh my nigga why you think we wear pink drawz and wife beater tee shirts all yearlong?

      breast cancer aint that serious to us. we been trying to make a statement homie.

      check it out my lovable nigga

      TrAyS Up DueCeS DoWn (facedown- ass up home gangsta style)

      ThEn ItS My TuRn NiGgA OpEn-WiDe HoMiE

      JuSt LiKe In ThE PeN SuGgA.

      BeEn BoUt It AnD AlWaYs WaS BoUt It

      deuce and trays for gay pride and unite against all straight people, tacos. whites,blacks and illegal brow-turned pride. we love it deep in the ass just like in our cell blocks back at our first home. DoWn LoW BrOtHa FoR LiFe FoR ReAl My LoVaBlE NiGgA.

      FuCk sTrAiGhT PeOpLe

      sTrAiGhT PeOpLe kIllA aLLDaYLoNg.

      LiKe I SaId NiGgAaAaAaAh

      TrAyS Up DueCeS DoWn (facedown- ass up home gangsta style)

      ThEn ItS My TuRn NiGgA OpEn-WiDe HoMiE

      JuSt LiKe In ThE PeN SuGgA.

      BeEn BoUt It AnD AlWaYs WaS BoUt It

      ShOuTs OuT To OuR OtHeR GaY HoMiEs

      103rd & 78th HTHC’s FroM ThE Nayba’s card…. They’re AlWaYs

      involved WitH Us in the dueces & trays beef.

      YeAh NiGgA

      DoWn LoW BrOtHa FoR LiFe FoR ReAl My LoVaBlE NiGgA.

      FuCk sTrAiGhT PeOpLe

      sTrAiGhT PeOpLe kIllA aLLDaYLoNg.

      GANSTA CHINNUTSReplyApril 2, 2016 at 1:45 pm

      Like

  5. This selo syco.just giving a selo i miss you to big casper loc.big twin loc.big pookie loc.big moo. Lil moo.big black.bigg bull.lil snake.baby syco loc.tha homegurl bigg brown eues.

    Like

  6. 1112 snoovas werent and aint about the business….not even the 107s, they just a bunch oof scary ass loud niggas tryin to intimidate wit all the yelling n shit……they be throwing a bbq party and youd think they killing each other, thats all it is…alot of bark and no bite…..they see blood and start the yelling…fucking naps

    Like

  7. H.I.P tx all the selxs frxm arxund the glxbke Alex. ..grip. …black. …yung Cut…yung tesi ..xg ablegable jacksxn Tennessee Selx land. Mhl txt all the homiez around the world. Jacking. All. Cowards. Killing suckers. Over. Nothing. …..Jackson Tennessee. Bk.nk all day

    Like

  8. West Grxxven Selx Xr wear A Halx MHL tx all tha Criminals bkanging frxm Jackson Tennessee. Xld Hickxry bklvd east Jackson Hxxver Hays Whitehall Jackson street. Free Hxxver Herc free Xg tp Xg Tgr1X7verr Free tblock jack Txwn Tennessee. We Hxldin it dxwn for All the Criminalz. HXxver Grxxven gang

    Like

  9. Yxung dxzjah 107 HCG ok bk ck gk all day everyday fay til da day in die grxxvin fxr life, selx abk xn mines. Indianxla, MS grxxved up!!

    Like

  10. How any of yall on here know if ……mutha fuxkas comments is coming from real mutha fuxkas on here…….a nigga could say anything and not be where they say or state they from.
    Niggas need to stop lookin for caskets…and get money.
    So all this back and fourth wxxfin…aint about shit!
    Damu rida!

    Like

    • GOOD POINT AND THESE WHITE CRACKER MF BE WOLFIN NIGGER SHITT AND WE IGNORE ITT!! CROSS THEM CRACKERS OUT FIRST WE BLACK FIRST!! BOMPTON PIRU TREEGANG!!

      Like

  11. All that Snoova bangin outwards got Snoovas in LA hella soft must of yall hootchies aint in the city pushin the line yall pushin it in San Bernardino or in Hemet yall sorry now. Most of yall homiez out here in IE shermed up pilled out or simply lost y’all noodles so its SNOOVA REMOVA ACTION

    Like

    • Imma take a wild guess and say you’re no longer dating him? If he’s active then it never really works out. Niggas that bang are married to the streets, even Selo’s.

      Like

  12. if you from where I’m from you’d know Them SOUTHxLOS boys shut down the 107s it was war back in the days. Still war but not like back then. Back then there was body count every weekend and now in days body count every 2 or 3 months. Still shit was real between South Los and the hoovers personally from wat I see and hear SOxLOS is HCG #1 enemy and vice versa. OGs from SOXLOS tell it like it is. Even tho they HK they still admit their arch enemies the hoovers are with the shit. Personally i think Soxlos took the 90s and early 2000s.they were active as fukk they had Locke high school. Big ass hood from century to imperial Avalon to vermont Soxlos hood. Shit changes tho lol

    Like

    • Fuck tht bull shit I was there in the middle of all dat shit and ah seen body’s on both sides it was fucked up for everybody Cuzz th sxlos was dropping any nigga walk in are standing on Vermont and narmondy NHC ugc dLbs jus any nigga they could find and the reason they ain’t there worst enemy no more Cuzz it ain’t no more over there they on the east side now only and th 18st and 112 is there no go see ah bet u won’t sxl on the wall no were

      Like

  13. its winnie locc the one in only t -town 918 we keep it grooving 107% made nigga we out her getting it in thug love keep it grooving in movin yall niggas keep that hoova going yall niggas know what it is aka winnie the pooh cuzo . we dont take no shit so fucc yall niggas that wont funk my niggas ant playing thug town 918 one life winnie locc ms 13st

    Like

  14. 107 SELO HOOVA GROOVIN OVER EVERYTHANG STROLLINK DLBK SXLK NHCK ECCK LAPDK LACSDK FUCK CRABSK AND SLOBSK MONK#5 DA LOK SAID IT BITCH 98X84MSCK

    Like

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s