Advertisements
News Ticker

5-9 Brims (San Diego)

59 Brims

The 5-9 Brims also known as the 5-Nine Brims or South Side Brims (SSB), are primarily an african-american Blood gang located in the Ocean View Hills (Ocean Crest) neighborhood in the Southeast region of San DiegoCalifornia.The 5-Nine Brims formerly known as the Central City Gangsters, originated around 40th Street and Ocean View Blvd, in the mid-1970’s.

The 5/9 Brims have been around just as long as many street gangs in Los Angeles (gang capital), California, with well-over one hundred documented active members. The 5-9 Brims blood gang are known to have enormous functions  on May 9 (5/9), also known as their Hood Day. The South Side 5-9 Brims are also known as the Oceanview Basement Bloods.

The 59 Brims can also be found in different parts of the world in cities and states such as New York City and New Jersey as well as Bristol Township, with roots in the South Central region of Los Angeles, California. The 5-9 Brims are one of many gangs, who have been served with a gang injunction in San Diego.

Entertainment

In 1992, the 5-9 Brims received local media coverage, after the death of Gangsta Ern also known as Gangsta E, a well-known rapper and an active member of the 59 Brims. Gangsta Ern blossom was a rapper during the 1980’s. Gangsta Ern became a household name throughout the streets of Southeast San Diego.

However, in 1992, Gangsta Ern was shot and killed in a robbery attempt gone wrong and eventually died from his gunshot wounds. Gangsta Ern is considered a legend by many in the city of San Diego. Lil Gangsta Ern and Damu, both are rappers from the 5-9 Brims blood gang. They both paid homage to Gangsta Ern on several songs including  Mitchy Slick “Wont Stop Being A Blood” (single).

Allies & Rivals

The Lincoln Park Bloods, originated from the 5-Nine Brims in the 1970’s, as the Lincoln Park Pirus. The 59 Brims and the Lincoln Park Bloods, have been allies for over thirty years along with the Emerald Hills Gangster Bloods. They also share common rivals such as the Skyline PiruRollin 40s Neighborhood Crips, O’Farrell ParkstersWest Coast Crips, and the Little Africa Pirus.

 

Advertisements

50 Comments on 5-9 Brims (San Diego)

  1. Redwood 74 piru

  2. WHK59P Brim Lxve 🎩

  3. 5-9 Brims should come to Lindsay, California.

  4. whk59p whk40p

  5. V.southeastXSandiegoLSX3

  6. Where an O.G out in east Texas get at me 1 funk love

  7. Blatt east to west wh93p wh59p

  8. On black what i am saying i am and was part of huey p.newtons gun club that was dallas tex that a white k.k.k. group. Had a. Stand off with i had a black bandana and my back pocket google it on black. Dont need to hide. Behind a keyboard and write racist shit like a coward. Rocco. Thats. On black. I am. Out

    • My job is to put Street Nigger Criminals in Jail. That’s what I get paid very well to do. If you don’t like it, go fuck yourself and grow a thicker skin and not be so sensitive about every little word that someone says on a Gang Site. This isn’t a Site about St. Mary’s Church, you Dumb Asshole Nigger. I’ll say and do whatever the Fuck I want to do in order to get results. Got it.
      In addition, You sound like a little pussy girl always whining and complaining about something. You can say anything you want about me and it doesn’t bother me in the slightest because you and I both know you’re a Dumb, Ignorant Nigger on the bottom of Society. Now, be a good Boy and go out and kill another Nigger since that is what you people seem to do the best besides Robbing, Raping and selling Crack on the street Corner. LOL

  9. On black. I cant. Put hands on cowards white or mex talking racist shit from. Keyboards most cops grew up cowards and r still cowards real men dont hide behind a badge fuck the police tanaka and u no who no respect until we take respect. On black bann. Roccos. Ass. On black. Fuck a blue rag. And a red rag rocco. I live and L.A county. Black rag. And my back pocket coward. Dallas. Hueye p newton gun clup what happend. I am part of that had. My black rag. In my back pocket. On black bitch come. Fo me fuck a white system.on black

    • On black tho, tf you even sayin nigga? Looks like you just scrambled a bunch of words together. On black.

    • HUH?? You can’t even write a coherent sentence in English you Dumb Ignorant Nigger. Nobody will EVER take you seriously in Life. Did you EVER go to school at least one God Damn Day in your worthless Nigger Life?? Go smole some more Crack. LMAO

  10. This sight gives me endless oppertunitys to just piss gangsters off. Ahahahahahahah rocco is a racist but lemme tell you that dude pisses you guys off to no end all the while I fucking read what HE writes then what YOU write and he just fucks with you guys so bad that I smoke weed and read it and it fucking makes my stomach hurt because of how flustered he makes you. Jesus Christ you are all so god damned sensitive that its hilarious. I use different names all the time just to Poste nonsense and you morons still reply. I even gave advice to a guy trying to start a blood set in Texas. Telling him he gotta suck a Dick and take a load on the chin. Ahahahahahahah rocco my man, you have discovered a diamond in the rough on this sight. Nobody will ever find me and I like it that way. Im bored and love hearing rocco just call everybody sniggers that shit is hilarious dude. Soon enough Im going to convince somebody to start the FAG crips. Fucking. Awesome. Guys. Crips. Fag crips. Go ahead rocco do yo thang bro!

    • Thank You, Sir. These Niggers are an easy mark, aren’t they?
      They are SOOO overly sensitive because of their EXTREME INFERIORITY COMPLEXES about being born Black into a fucked up Nigger family in the middle of some Shithole Ghetto where Niggers are out to kill other Niggers. You’re right, it’s hysterical.
      AND, all they talk about is homosexual stuff and somebody’s mother who they don’t even know! They are the Dumbest people on this Planet. LMAO

  11. On black keep up the. Good work. Hes. Responding to. His self. Sad shit. Boycott on black. I am out

    • You are truly an illiterate Dumb Nigger. You can’t even write a coherent sentence. LMAO

      • Rocco read me // April 9, 2016 at 8:44 am //

        Rocco please be my best friend at least on this sight. I want you and I to literally drive the gangbangers nuts bro I know its your job but can I help please? Mostly just for entertainment to hear what the guys actually have to say to you cheers!

  12. Say homie idk who that gay trollin mf is I didn’t right that hoe ass shit
    But I got a bunch dawgs who 5-9 piru who ride w me and wanna branch out and start our own set get at me Two tone

    • Then Start your own Set, you dumb Nigger. Who’s going to stop you? What do you think a Set is anyway?? It’s a small clique of Niggers from one neighborhood who pick a name and a color and then are out to kill other Niggers from some other Shithole Ghetto near them. You can put on a red dress and call yourself a Blood. It doesn’t matter. The minute another Blood sees you from another Neighborhood, he will try and kill you. That’s what it’s all about you dumb asshole. Go ahead and start your little Nigger Set.
      You’ll end up dead being killed by another Nigger you probably know or you’ll end up in Jail committing homosexual acts with the other Nigger Animals in there already. Choose your poison, you fucking idiot. LMAO

      • Rocco you a faggot. Gangbanging aint nothin like that at all. Our “gangs” are small armies. Blacks rarely kill each other unlike whites. That Black on Black bullshit don’t even exist. It’s made up. Blacks rarely kill each other. It’s blown out of proportion faggot ass cracka.

    • Just kidding my niggs. I did right that hoe ass shit. Bout sucking dicks and fucking all my niggas. But anyway, we deep af blood get at me. Two tone

    • 5-9 piru? Where the fuck they from? I know you’re not talking about 5-9 brims. Because they are definitely not piru.

  13. Fu k I have fun on this sight

  14. Say I’m from Houston TX me and my dawgs out in Austin wanna start a set of yall called 5-9 bandits or 5-9 bandit brims hit me bacK we deep AF out here

    • We really want to start a set out here yall out in TX Im telling you we deep blood I swear ill suck every one of your dicks if you just give me permission to start a set we holding it down for 5-9 Bandit Brim BLOOD! Get at me dawg one

      • Here we go again with that Nigger Faggot talk. This is all these Street Niggers think about all day long 24/7. I’m starting to believe that the amount of homosexual activity is higher among Blacks than any other Race. All these Street Niggers do is talk about it and then try to insult somebody’s mother who they don’t even know. It’s Hysterical. LMAO

      • Anonymous // July 9, 2016 at 11:42 am //

        The fukk hell nawhl nigga u ain’t brim material

      • Anonymous // July 9, 2016 at 11:43 am //

        No

    • bro yo dumass trynna get indicted.if yu on the net looking for recutits ..don’t bang bro..

    • Y’all do not have the green light for that

  15. Brims Salute .
    .

  16. 👆☝️

  17. Eastside to the west side . To all my real right 59 Brims

  18. Love my 59 Brims .Brim Love brim honor Brim Loyalty // December 27, 2015 at 10:16 am //
    • THERE IS NO LOYALTY among Nigger animals. People in your own little juvenile Set will kill you along with other Niggers from other Sets that are Crips or Bloods. Makes no difference. The Nigger is a jealous animal who will sell out another Nigger for some free drugs or money. You’re just too naïve to understand it. There is one good source of information ALREADY in your little Nigger set for local law enforcement.

  19. Much love to all the Damus in Diego from Bompton WS Nellas Su Woop bizness

  20. LYNCKOLN PARK DID NOT ORIGINATE FROM THE 59 BRIMS LOL. S/O MAH 59 HITTAS THO.. MUCH LUV 2TO LIL SPANK & MIKE BO. R.I.P. OCEAN RED.

  21. killamagik@gmail.com // September 8, 2015 at 7:00 pm //

    WEST SIDE BRIMZ…FTB HPB VNG..MUCH LOVE TO MY DAYGO HOMIES..5/9 BRIMS..LPB EHB.

  22. Happy B-DAY

  23. PONE DOG COMPTON CRIPs TTPK MOBK FTPK VTPK SBCK ESLK CVTFK PBCCK LBCCK BIKE_RIMS

%d bloggers like this: